Blogger Layouts
Nabi Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda dalam haditsnya:

“Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasannya adalah wanita yang shalihah. Bila engkau memandangnya, ia menggembirakan (menyenangkan)mu. Bila engkau perintah, ia menaatimu. Dan bila engkau bepergian meninggalkannya, ia menjaga dirinya (untukmu) dan menjaga hartamu.”

Isnin, 21 Februari 2011

Jemputlah Aku Setelah Sampai Waktunya

Aduhai kandaku ..
Maafkan aku ,
Ketakutanku pada Robbku ..
Melebihi kegelisahanku memikirkanmu ..
Jemput diriku bila waktunya tiba..

Sebelum sampai saat itu ,
Biarkan aku sendiri bersama si-Dia..
Akan ku ciptakan cinta bersama si-Dia ..
Sebelum ku cipta cinta antara kita..

Jadilah dirimu kumbang yang hebat ,
Dan doakan aku agar menjadi bunga yang mekar..
Untuk itu ,aku tinggalkan dirimu pada-Nya..
Dan ketika kau merasa lemah ,
mohonlah kekuatan dari-Nya..
Allah itu dekat..
Yang pasti..

Dan jika Syaitan mengganggumu ,
Dengan suatu gangguan ,
Maka mohonlah perlindungan dari Allah.

* Sesungguhnya Dia-lah yang Maha mendengar lagi mengetahui *
(Surah Fussilat ;36)

Kau dan aku adalah Intan Terpilih,
Berdoalah agar aku kuat dan tabah menjaga Kilauanku..
Berdoalah tiada Sang Kumbang durjana merosakkannya ,
Sebelum yang halal tiba ..
Aku juga sentiasa mendoakanmu ,
Agar dalam jagaan-Nya sentiasa ..

Aamiin Ya Robbal 'Alamin..

Tiada ulasan: